woensdag 23 september 2015

Kleine meisjes groeien. Same place, same girls, 11 jaar later.



voor de foto doen we de muts nog aan


Aemilia en Babette 3 jaar




11 jaar later




Aemilia en Babette 14 jr.

Babette droeg toen:
Jasje en tasje gemaakt uit een Dries Van Noten stoffenverkoopstofje, 
zowel buitenstof als ruitenvoering. 
Gemaakt door mezelf, de mama van Remi.
B's armpjes waren toen al wat te kort. 

Babette draagt nu:
Pelsen frakske: patroon uit de laatste KNIPmode, 
met stukje testzeefdruk als voering en als onderkraag. 
En überzachte mantelstof van bij Mon Depot. 
En haar armen hebben geen aparte groeispurt gemaakt.
Rokje: recht rokje easy uit Remi en Cosette, stof bedrukt bij Lotte Martens en extra glitterflock, in een zeer aaibare flanel van bij Stephan Schneider. 

Wat we in de workshop deden kunnen zij en zij wonderschoon verwoorden. 

Aemilia droeg toen: 
Bloesje, rok
en een cache coeur, allemaal gemaakt door Sophie, de mama van Henri.

Aemilia draagt nu:
Een jeans en bloesje uit de Veldstraat, Gent.
En een omkeerbaar jasje, reversible uit Remi en Cosette for teens. 
In Kokka/Nani iro stofje met gouden accenten tussen de bloemetjes. 
Meegebracht van een shopping spree in een ver land. 
Maar toch hier ook al  tegenkomen, zij het in een ander kleur op webshops. 
(Met de boordstof wat meer aangetrokken dan in het initiële model, 
dat doet het wat meer op een bomber jack lijken.)



15 opmerkingen:

  1. Schitterend ! En dat het geheel je aan die periode deed terugdenken ... schoon toch !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waw.... cool idee ook om die foto's zo opnieuw te doen... xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koester ze maar die foto's. En wie weet binnen 11 jaar zien we een tiener-Julia, helemaal volleerd voor de camera poseren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Van de korte jas word ik ook blij. Die verdient eigl een betere foto.

      Verwijderen
  5. Chapeau, voor de jassen maar vooral om de tieners ervan te overtuigen "mee te spelen" in dit geweldige concept! Ik weet niet of ik mijn pubergeweld zover zou krijgen dat ze instemmen met die kleuterfoto's En de remake. Maar ik vind het zo een heerlijk concept dat ik al mijn overtuigingskracht ga gebruiken...!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Ik hoop dat mijn dochters ook nog zo gewillig willen poseren later! Knappe meisjes en knappe naaisels!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw! Ik hoop dat mijn dochters ook nog zo gewillig willen poseren later! Knappe meisjes en knappe naaisels!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, ik moet altijd zo lachen met jouw blogposts :-) En die bedrukte stukken stof, jij kaner toch altijd iéts mee he, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen